Formålet med markedsføringsaktiviteterne i 2011 for planteskoleerhvervet er, at fortsætte den treårige marketingplan med henblik på at brande, informere og skabe mere opmærk-somhed omkring planteskoleerhvervet.
Der har i 2010 især været fokus på de professionelle målgrupper, hvilket man fortsat har planer om at have i 2011, ved at informere og inspirere disse til brug af planteskoleprodukter igennem inspirationsforedrag og messer.
Man ønsker i 2011 at supplere dette med marketingaktiviteter rettet mod den private forbruger, for også at inspirere denne til anvendelse af planteskoleprodukter, samt at informere om den gavnlige effekt ved at benytte planteskoleprodukter både miljømæssigt og for menneskets trivsel og velbefindende.
Den professionelle kontakt mellem planteskoleproducenterne og deres målgrupper vil igennem kurser blive styrket på relevante og aktuelle områder. Alle marketingaktiviteterne for 2011 er en delplan af den overordnede treårige marketingplan, hvor der løbende vil blive et tiltagende kendskab til planteskoleerhvervet og deres aktiviteter.